Cosmetica steeds toegankelijker voor iedereen
De meeste beauty producten zijn specifiek op vrouwen gericht, dat is logisch aangezien de grootste groep consumenten van cosmetica vrouwen zijn. Toch is het een vreemd stigma dat mannen niet gebruik zouden kunnen maken van vegan gezichtsverzorging van IK Skin Perfection of makeup. Ook bij mannen is het grootste orgaan de huid en kan deze best wat aandacht gebruiken. Het is tegenwoordig steeds meer sociaal geaccepteerd voor mannen om ook gebruik te maken van deze producten. Het is een terechte vraag of cosmetica bedrijven beter wel of beter niet onderscheid kunnen maken tussen mannen en vrouwen. Het is namelijk belangrijk om cosmetica toegankelijk te maken voor iedereen.
Cosmetica gericht op mannen
Wanneer bedrijven hun cosmetica wel op mannen richten is het vaak een vrij eenvoudige lijn met niet al te veel keuze. De verpakking wordt vrij neutraal, onopvallend en vooral zo stoer mogelijk gehouden. Soms zie je zelfs dat er groente in plaats van fruit gebruikt word in de producten. Kort gezegd, alles om het product zo ‘mannelijk’ mogelijk te maken en de drempel om het te kopen zo laag mogelijk. Soms is het natuurlijk nodig om onderscheid tussen vrouwelijke en mannelijke producten te maken, bijvoorbeeld als het gaat om aftershave. Doordat de groep consumenten voor mannen cosmetica vaak een stuk minder groot is is de keuze dus erg beperkt en blijft er ook een bepaald stigma hangen.
Een relatief simpele oplossing
Steeds meer cosmetica bedrijven kiezen door dit soort factoren voor genderneutrale vegan gezichtsverzorging van IK Skin Perfection, makeup en geuren. Door het creëren van een unisex lijn binnen je producten maak je het niet alleen toegankelijker voor mannen om producten aan te schaffen, maar ook voor iedereen die zich niet als man of vrouw identificeert. Bovendien zie je in een ‘mannen lijn’ van cosmetica zelden producten als concealer of verzorging voor bijvoorbeeld lippen. Door middel van een unisex lijn kan iedereen zelf kiezen welk product wel of niet bedoeld is voor hun gebruik en sluit je als merk niemand buiten. Zo hou je uiteindelijk bereik je een groter publiek die zich beter voelt bij hun aankopen.